برادران نجدی و قیچی کاری سخن علماء جهت حمله به مسلمین در مسالهی عذرهای معتبر شرعی
ارائه دهنده:ابو عمرکندزی
در مسالهی عذر به جهل باید بارها و بارها تکرار کرد که بین مسلمان و غیر مسلمان فرق وجود دارد. مسلمین بر خلاف کفار دارای امتیاز عذرهای معتبر شرعی چون عذر به جهل و تا ویل و اکراه و تقلید و… هستند. اما کفار نه تنها عذری ندارند در مسالهی تقلید از بزرگان خود هم عذر ندارند؛ الله تعالی در قرآن کریم در بارهی اهل کتاب میفرماید.(انا اطعنا سادتنا وکبراءنا فاظلونا السبیلا.) پروردگارا ما از پیشوایان وعالمانمان اطاعت کردیم وراه را برما گم کردن .اونها کور کورانه وجاهلانه دنبال عالمان وپیشوایانشان راه افتادند واز توحید گمراه شدن وعیسی وعزیر را پسران الله قرار دادند والله تعالی هم عذر آنها را نپذیرفت.
در اینجا الله تعالی در مورد کفار اهل کتاب صحبت کرده است نه در مورد مسلمین . از برادران نجدی میخواهم : لطفاً فرق بین مسلمین با غیر مسلمین را در عذرهای شرعی بدانید. شایسته نیست مسلمین را مشمول حکم کفار کنید .
برادران نجدی این سخن امام ابن قیم رحمه الله درطریق الهجرتین را میآورند که میفرماید : والاسلام هوتوحید الله وعبادته وحده لاشریک له والایمان بالله وبرسوله و واتباعه فیما جاءبه فما لم یاتی العبد بهذافلیس بمسلم وان لم یکن کافر معاندا فهو کافر جاهل، فغایه هذه الطبقه انهم کفار جهال غیر معاندین وعدم عنادهم لایخرجهم عن کونهم کفارافان الکافرمن جحد توحیدالله وکذب رسوله اما عنادا واما جهلا وتقلیدا لاهل العناد….
اسلام یعنی توحید الله وعبادت او به تنهایی بدون شریک وایمان به الله وبه رسول وپیروانش درآنچه که به سوی آن آمده است پس اگر بندهای چنین نباشدپس مسلمان نیست واگر کافر معاندی نباشد پس کافری جاهل است. ونهایت این طبقه این است که آنها کفار جاهل غیر معاند هستن وعدم عناد آنها باعث نمیشود که از کافر بودن خارجشان کنیم چراکه کافر کسی است انکار توحید الله وتکذیب رسولش کندچه از روی عناد ودشمنی. یا از روی جهل وتقلید کردن از اهل عناد…
برادرانی که این قول ابن قیم را میآورند و با آن به مسلمین اهل عذر حمله میکنند باید دقت کنند که : ابن قیم در مورد کفار صحبت کرده و عذر به جهل را برای کفار رد کرده است. متوجه هستید برادران ؟ کفار عذر به جهل ندارند نه مسلمین . شما نگاه کنید ابن قیم باز در مورد مسلمین و داشتن عذر به جهل چه میگوید .
شماها کلام امثال ابن قیم در مورد نداشتن عذر برای کفار را میآورید و با همین میگوئید کفار عذر ندارند پس مسلمین هم عذر ندارند در حالی که اصلا به گفتهی امثال ابن قیم در مورد داشتن عذر برای مسلمین هیچ اشارهای نمیکنید . به نظر شما این انصاف است؟ شما از تکفیر نابجای مسلمین چه سودی میکنید؟ من خودم این راه را رفته ام . باور کنید دارید هم به دین الله و هم به بندگان الله ظلم میکنید در حالی که ما باید خادمیبرای دین الله و بندگان الله باشیم .